söndag 22 november 2009

Nu ska det bli ändring!

JA, mina vänner! det ska bli ändring på mina matvanor nu - och där med basta! Perfekt att det är söndag idag då, för då tar vi morgondagen som ett startskott för mitt nya nyttiga liv, haha. Det börjar redan ikväll dock, med.. sallad till middag? ohyes! Måste bestämma dagar då jag antingen går ut och springer eller promenerar också, och då snackar vi powerwalk.


Gi dag för dag, en jättebra bok som beskriver exakt vad GImetoden
är och
innehåller MASSA av förslag på maträtter. Super! Finns att köpa på
ICA.


Arbetsdagen är ju över och jag kom väl hem vid 15.30 ungefär, efter att jag släppt av Ullisknullis i sala backe. Hoppas verkligen på att försöka få ihop lite samåkning med henne framöver, OM det går. Visserligen så jobbar vi tillsammans nästan varje dag, men hon slutar oftast vid 16.00 och jag vid 14.30.. men vi ska försöka få Mikaela att ändra mitt chema lite, haha. Skulle va skönt att kunna spara lite pengar från en så tråkig utgift som bensin! Synd att man är så satans bekväm av sig bara! Hur som helst så va det en bra dag på jobbet. Jag är så himla glad över att jag träffat vissa personer på jobbet som visat sig vara helt underbara! jag menar liksåm.. vafan har ni varit hela mitt liv?!?! haha!

Jaja, sitter just nu och väntar på att Nilssone ska snubbla in här hemma. Hade ju först en plan på att gå på bio eller nåt, men han hade ju såklart jouren ikväll så det blir nog inget av med det. Vore ju inte helt ok om hans jobbmobil ringer mitt i filmen, så ska han tränga sig ut och så ska jag sitta ensam och moddad kvar när - nejtack! får bli en annan gång.. är ju lite sugen på att se new moon såklart!
Kom precis på att jag faktiskt FÅR sova middag ikväll, guess why? Japp, för jag är leeedig imorn. Ska bli göraskönt! Inget direkt planerat, kanske ska på ljuspartaj hos Marin kl 18.00, men innan dess tänker jag nog bara ta det lugnt, kanske gå en promenaad eller så. Men nu ska jag ta min efterlängtade powernap innan nussetusse kommer hem!

Puss/Lollo








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar